• harry

     


    Wat is jouw superkracht als ondernemer?

     

    *De test is gratis en je gegevens zijn veilig
    "Verbluffende test! Klopt feilloos!" reactie Tanja

  • De softie: de zelfstandig ondernemer van de toekomst?

    Geschreven door Harry Stoffelen

    De gevreesde “over mij” pagina

    Een van de spannendste dingen die ik vorig jaar heb gedaan is het maken van mijn persoonlijke webpagina. Je weet wel, die tekst waarin je jezelf voorstelt aan de bezoekers van je site. Je zult zeggen…wat is daar nou zo spannend aan…het is toch maar gewoon een pagina?

    DSC5271-2

    Dat zal ik je vertellen. Als ik het op de traditionele manier had gedaan, dan was het een makkie geweest. Een CV in verhaalvorm, aangevuld met een stukje tekst waarin ik vertel waarom ik doe wat ik doe en klaar! Maar ik wilde wat anders.

    Ik wilde – en wil nog steeds – dat mijn lezers me steeds een beetje beter leren kennen wanneer ze mijn site bezoeken. En om dat te doen, wist ik dat ik uit mijn comfort zone moest stappen. Dingen over mezelf zeggen die ik spannend vind om te delen…

    Ik wist dat dit de enige stap voorwaarts was als ik echt alles uit mezelf wilde halen. Draait passie immers niet in de kern om eerlijkheid naar jezelf en naar anderen?

    Laat jezelf zien

    Daarnaast is openheid ook de enige manier om jezelf ECHT te onderscheiden en die mensen aan te trekken die je het liefst wil bereiken. Je trekt immers aan wat je uitstraalt.

    Nu dat de pagina er staat denk ik: “waar heb ik me eigenlijk zo druk om gemaakt?” Maar toen was het een big deal. En het heeft me veel opgeleverd. Ik heb ontzettende leuke reacties gekregen van lezers en ik ervaar nu ook veel meer vrijheid om mijn ervaringen te delen. Het is zo bevrijdend om toe te geven dat je ook maar mens bent! 🙂

    En dit wil ik ook voor jou! Wat is ervoor nodig? Dat je jezelf kwetsbaar durft op te stellen. Maak je geen zorgen…je hoeft niet je ziel en zaligheid op straat te leggen. Waar het om gaat is dat je beseft hoe jouw verhaal relevant kan zijn voor je klanten.

    Naar aanleiding van mijn artikelen en presentaties krijg ik veel reacties waarin mensen zeggen dat mijn verhaal zo herkenbaar is. En dat het inzicht biedt. Hoe zij dezelfde worstelingen kunnen overwinnen die ik heb ervaren.

    Maak slim gebruik van je lastige momenten

    Een prachtig bij-effect hiervan is dat ik mijn wat lastigere momenten in een heel ander daglicht zie. Kom ik er even niet uit, dan denk ik: Mooi, dit gaan mijn klanten en lezers ook meemaken. En wanneer ik deze uitdaging overwin, dan kan ik hun ook veel beter helpen om weer de juiste richting en focus te vinden.

    Hoezo verhelderend perspectief?

    Deel je worsteling en je mooie momenten

    Ik heb geleerd dat je klanten het meest hebben aan jouw ervaring en jouw openheid. Dus deel vooral je worsteling en je mooie momenten.

    Hoe doe je dat? Ga bijvoorbeeld:

    –          Bloggen aan de hand van je ervaringen, met steeds een praktische tip voor je lezers

    –          Workshops geven waarin je ook deelt wat het onderwerp voor JOU betekent

    –          Je ervaringen delen tijdens verkoopgesprekken.

    Jij bent immers het beste voorbeeld van dat wat jij doet werkt!

    Tenslotte: Wat nou als je mensen afschrikt?

    Als je mensen afschrikt met je oprechte, open verhaal, dan zou ik zeggen….ga zo door!

    Onderscheiden gaat erom om één bepaalde groep aan te trekken, zoals je droomklant of mensen die je gewoon graag om je heen hebt. Op het moment dat je kleur bekent, zal dat mensen afschrikken of soms zelfs boos maken. Besef dat dit voor het grootste deel bij hun ligt. Tegenwoordig denk ik als dit gebeurt: “Prima, geen match, no worries!”

    Dus wees zo af en toe een softie, neem die stap naar meer passievol ondernemen en trek je droomklanten aan!

     



    Wil je vaker mijn artikelen ontvangen? Meld je nu aan voor mijn E-zine met tips en ontvang ook gratis mijn werkboek!
     
    E-mail: *
    Voornaam: *
      * Verplicht
     
    je gegevens worden vertrouwelijk behandeld



    Jouw reactie op De softie: de zelfstandig ondernemer van de toekomst?

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    css.php