• harry

     


    Wat is jouw superkracht als ondernemer?

     

    *De test is gratis en je gegevens zijn veilig
    "Verbluffende test! Klopt feilloos!" reactie Tanja

  • Hoe je met één oefening je aantrekkingskracht verhoogt

    Geschreven door Harry Stoffelen

    Opvallen? Bedenk je eigen tv show!…een creatieve oefening voor als je vast zit.

    Een nieuw jaar…wat betekent dat voor jou? Een nieuwe focus? Een andere strategie? Een nieuwe identiteit als ondernemer?

    Voor de deelnemers aan het Goed naar Geweldig Event stonden deze vragen centraal. Ze gingen 2 dagen aan de slag met de vraag: “hoe kan ik mezelf verder ontwikkelen als ondernemer en mijn bedrijf enorm laten groeien?”

    DSC02305

    Foto: deelnemers Goed naar Geweldig Live Event op 13 en 14 december

    Het was heel mooi om te zien wat voor doorbraken er werden bereikt. Dat is toch echt de kracht van het werken in een groep. Het geeft je momentum en de groep motiveert je om een stap extra te zetten.

    Een van de oefeningen die we hebben gedaan wil ik hier met je delen. Ik heb deze oefening bedacht om je creativiteit te laten stromen en om je los te trekken uit je bestaande manier van denken. En dat is ook precies wat er gebeurde tijdens het Goed naar Geweldig Event!

    Oefening: bedenk je eigen tv-show

    Deze oefening is voor ondernemers die hun expertstatus willen verhogen en willen ondernemen vanuit hun eigen identiteit maar wel willen opvallen. Maar het helpt je ook om kritisch je aanbod en je doelgroep onder de loep te nemen.

    De vraag is: Als je gevraagd zou worden een tv show te bedenken en presenteren, wat voor tv show zou het dan zijn?

    Dit zijn de regels:

    –          Het moet een tv-show zijn met een educatief karakter (how-to tv show)

    –          Jij hebt een centrale rol, maar mag iedereen uitnodigen die je wilt

    –          Verder is alles toegestaan

    Makkie toch? Wees zo creatief als je wilt en kunt zijn. Laat beperkingen vallen. Natuurlijk moet het iets zijn dat jou aanspreekt. Iets waar je enthousiast over wordt. Het maakt niet uit als je niet de ambitie hebt een tv show te doen. Het gaat erom dat je op een andere manier naar jezelf – en naar je bedrijf – gaat kijken.

    Heb je al een idee? Pak dit moment, ik beloof je dat het tot nieuwe inzichten gaat leiden.

    Klaar?

    Neem dan nu pen en papier en beantwoord de volgende vragen:

    • Wat is de titel van je tv show?
    • Op welke kijkers richt je je?
    • Wat maakt je show onweerstaanbaar voor die kijkers? (What’s in it for them?)
    • Wat leren ze?
    • Wat is je belangrijkste boodschap?
    • Wat is de stijl van je show? Bijvoorbeeld: is het camerawerk rustig of dynamisch; zijn er gasten; welke kleuren gebruik je; is het humorvol of serieus; op welke zender wordt je show uitgezonden…
    • Wat is jouw rol? Ben je interviewer, opleider, waarschuwer, facilitator, motivator, coach, visionair, journalist?

    Creativiteit alom

    Het was geweldig om de creatieve ideeën te zien waar de deelnemers van het event mee kwamen. Zo had een deelnemer een menselijke variant bedacht van ‘The Dog Whisperer’ (programma op discovery channel). En een ander ging als een soort inspector Columbo de politieke processen in bedrijven onderzoeken.

    DSC02272-kopie

    Wat nog het meest opviel waren de inzichten die het opleverde voor hun bedrijf. Zo hebben sommigen hun doelgroep en aanbod flink aangescherpt en hun expert status opnieuw kritisch bekeken.

    Probeer het zelf maar eens…

    Wat betekent dit voor jou en je onderneming?

    Kijk eens naar de antwoorden die je hebt gegeven en vertaal ze naar je bedrijf. Wat valt je op?

    Wees nieuwsgierig en kritisch! Grijp dit aan om op een heel nieuwe manier te kijken naar je doelgroep, je aanbod, je expert status, je marketing en je belofte.

    Zijn je kijkers bijvoorbeeld heel anders dan je huidige doelgroep? Zo ja, waarom is dit? Kan je je doelgroep nog aanscherpen of zelfs veranderen?

    Is je boodschap heel anders? Zo ja, welke boodschap spreekt je het meest aan?

    Wat is je rol in de tv show? Helpt die rol jouw klanten om hun probleem op te lossen EN jou om je expert status te verhogen?

    Hoe houd je je tv show aantrekkelijk en spannend? Wat kan je doen om dezelfde aantrekkingskracht voor jouw aanbod te krijgen?

    Wat zegt dit over jou als ondernemer en over jouw stijl? Kan je deze stijl meer in je marketing terug laten komen, zodat je meer opvalt en aantrekkelijker wordt voor je doelgroep?

    Deel jouw inzichten!

    Ik ben erg benieuwd welke inzichten je hebt opgedaan en zou het leuk vinden als je ze met me deelt. Dit kan hieronder.

    Succes met de oefening en wie weet komt die tv show er nog wel echt ook!



    Spreekt dit artikel je aan? Meld je nu aan voor mijn E-zine met tips en ontvang ook gratis mijn werkboek!
     
    E-mail: *
    Voornaam: *
      * Verplicht
     
    je gegevens worden vertrouwelijk behandeld



    Jouw reactie op Hoe je met één oefening je aantrekkingskracht verhoogt

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    css.php