• harry

     


    Wat is jouw superkracht als ondernemer?

     

    *De test is gratis en je gegevens zijn veilig
    "Verbluffende test! Klopt feilloos!" reactie Tanja

  • Te weinig klanten? Doe dit!

    Geschreven door Harry Stoffelen

    Wat is nou eigenlijk het aller- allerbelangrijkste aan ondernemen?

    Als je het de meest succesvolle ondernemers vraagt komt er steeds één ding naar voren:
    9955648_s het bieden van enorme waarde!

    En het bieden van die enorme waarde is niet alleen belangrijk, het is ook nog eens ontzettend leuk en dankbaar! Als er iets is waar je mij mijn bed voor mag uithalen is het brainstormen over hoe ik een nog grote verschil kan maken voor mijn klanten.

    Maar hoe pak je dat eigenlijk aan? Hoe zorg je dat je impact exponentieel toeneemt en daarmee het succes van je bedrijf EN het succes van je klanten?

    Mijn komende 5 artikelen gaan daarover.

    Vandaag deel ik mijn eerste tip…

    TIP 1: Iedereen is je klant!

    Iedereen is je klant? Maar hoe zit het dan met focus? Was focus niet juist dé manier om je te onderscheiden?

    No worries! Dit gaat over iets anders. Dit gaat over het nog verder vergroten van je impact. Het maken van een enorm verschil en het bieden van superdienstverlening.

    Wat ik je wil meegeven is dat dienstverlening een instelling of mentaliteit is en geen plat ruilmiddel. Als je alleen iets geeft omdat je er wat voor terug verwacht dan loop je vroeg of laat tegen een muur op.

    In dat geval gaan we als ondernemers namelijk te minimalistisch denken. We houden ons strikt aan ons aanbod, we hebben vaste regels van wie onze klant is en wie niet. En per definitie is alles daarbuiten niet interessant.

    Te weinig klanten? Bedenk wat je kunt geven!

    Juist als je even in een moeilijke tijd zit is het zo belangrijk om te kijken wat je kunt geven. Zo bouw je een energie waarop ook dingen op jouw pad komen.

    Dus ben je op een netwerkbijeenkomst in gesprek met iemand waar je niet zo snel een aanknopingspunt bij ziet? Stel vragen! Achterhaal zijn droom en de worstelingen die hij ervaart om deze te bereiken. Wees een ‘detective’ en onderzoek hoe je die persoon kan helpen. Misschien is dit wel door hem door te verwijzen naar iemand in je netwerk. Of vaak is jouw luisterend oor al goud waard!

    En kom je er tijdens een verkoopgesprek achter dat jij niet de juiste persoon bent om de ander te helpen? Vraag door, denk mee, coach waar mogelijk. En bedank voor het leuke en leerzame gesprek. Maak van elk moment een rijke ervaring!

    Maar ik heb toch geen tijd voor iedereen?

    Natuurlijk is het belangrijk om te weten wie je klant is en wat je in de kern te bieden hebt. En om dan juist met hún in contact te komen.

    Maar besef ook dat mensen jou opzoeken of toevallig tegen het lijf lopen. En besef dan dat superdienstverlening een instelling is en vraag je af ”hoe kan ik deze persoon helpen”?

    En sta er niet verbaasd van als dit uiteindelijk direct of indirect ook tot nieuwe klanten leidt.

    Deze quote van Mary Kay Ashe die ik hier al eerder heb gedeeld zegt eigenlijk alles:

    “Stel je voor dat iedere persoon die je ontmoet een bord om zijn of haar nek heeft waarop staat ”Geef me het gevoel dat ik belangrijk ben”. Je zal niet alleen slagen in je business, je zal slagen in je leven.” Mary Kay Ash

    Dus bedenk nu eens 3 manieren hoe je deze week nog iets kunt geven aan anderen, zonder dat je daar iets voor terugverwacht. En neem actie!



    Spreekt dit artikel je aan? Meld je nu aan voor mij E-zine met tips en ontvang ook gratis mijn werkboek!
     
    E-mail: *
    Voornaam: *
      * Verplicht
     
    je gegevens worden vertrouwelijk behandeld



    Jouw reactie op Te weinig klanten? Doe dit!

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    css.php