• harry

     


    Wat is jouw superkracht als ondernemer?

     

    *De test is gratis en je gegevens zijn veilig
    "Verbluffende test! Klopt feilloos!" reactie Tanja

  • Waarom nieuwe marketing niet werkt…en 3 dingen om NU te doen

    Geschreven door Harry Stoffelen

    Weet je nog dat moment dat je als kind in de winkel was en plots je moeder kwijt was? Onthand en geen idee waar je moest zoeken?

    Dat gevoel kan je als ondernemer soms ook bekruipen. Want laten we wel wezen: we hebben met nogal wat onzekerheid te kampen.

    Over onze waarde. Inkomsten. Over wat er gebeurt zodra we uit onze comfort zone treden.

    4531856_s


    Ironisch genoeg werken de vele marketing trends die je moeten helpen soms juist averechts…

    Want hoe zit dat nou met personal branding, je marketing boodschap, verdienmodellen, hoog komen in google, social media en noem maar op?

    Ineens zijn er allemaal oplossingen die je leven als ondernemer makkelijker moeten maken. Maar in plaats daarvan zorgen ze soms juist voor meer onzekerheid, uitstelgedrag en (keuze)stress:

    “Wie ben ik, wat kan ik en wie zit er in hemelsnaam op mij te wachten?”
    “Passen die technieken wel bij mij en mijn klanten?”
    “Waar begin ik?”

    Merk je dat ‘de nieuwe marketing’ je verlamt en weerhoudt stappen te maken? Dan wordt het tijd om de common sense terug te brengen in je bedrijf.

    Een succesbedrijf opbouwen doe je in stappen. En je begint bij de basis. Daarna volgen de technieken.

    Je kan NU direct in beweging komen en flinke stappen maken, zonder je druk te maken over je niche of je elevator pitch.

     

    3 tips om zonder hippe marketing aan klanten te komen

    Tip 1) Luisteren, luisteren, luisteren
    Kom in contact met zoveel mogelijk mensen waar je graag mee zou werken. Interview ze. Ga een kop koffie drinken. Stel vragen. En luister. Luister echt.

    Waar ben je naar op zoek? Naar hun verlangens. NIET de kleine fantasietjes van ‘ooit-nog-misschien’. Nee, je zoekt naar hun hartsverlangens.

    En je zoekt naar hun pijn. Waar willen ze vanaf? Wat willen ze absoluut nooit (meer)?

    Als je dit weet dan weet je wat ze drijft. En als je weet wat ze drijft dan is het een kleine stap om te bepalen hoe jij ze ECHT kan helpen.

    …Misschien wel met jouw diensten.

    Tip 2) Werk aan je zelfvertrouwen
    Waarom zouden potentiële klanten in jou geloven als je dat zelf niet doet? Werk aan je zelfvertrouwen, want met twijfel help je niemand.

    Hoe doe je dat? Poeh, daar kan ik tig artikelen over schrijven.

    Probeer dit eens: Schrijf op waar je rete-goed in bent. Schrijf alle projecten en prestaties op waar je trots op bent. Herinner jezelf hier elke dag aan. Voel het, zie het, ervaar het alsof het gisteren was.

    Als mensen vragen wat je doet, dan geef je deze voorbeelden. Je zegt: ‘nou misschien kan ik een voorbeeld geven van hoe ik laatst een klant heb geholpen om…’

    Tip 3) Denk als ondernemer
    Denk je nog teveel als deskundige? Of als ‘werkzoekende’? Op jacht naar de volgende opdracht met CV en Linkedin profiel in de achterzak?

    Echt…je bent niet te enige. Maar ondernemers denken totaal anders. En het goede nieuws is dat jij dat ook kan leren.

    Het begint met één essentiële stap: jouw besluit dat je ondernemer bent! Doe je dat niet, dan gooi je op voorhand het bijltje erbij neer.

    Wil je leren hoe je losraakt van verwarrende technieken en een virtuoos ondernemer wordt? Ik help je graag in een van mijn workshops.

    Spreekt dit artikel je aan? Meld je nu aan voor mij E-zine met tips en ontvang ook gratis mijn werkboek!
     
    E-mail: *
    Voornaam: *
      * Verplicht
     
    je gegevens worden vertrouwelijk behandeld



    Jouw reactie op Waarom nieuwe marketing niet werkt…en 3 dingen om NU te doen

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    css.php