• harry

     


    Wat is jouw superkracht als ondernemer?

     

    *De test is gratis en je gegevens zijn veilig
    "Verbluffende test! Klopt feilloos!" reactie Tanja

  • De kracht van vertrouwen en testimonials

    Geschreven door Harry Stoffelen

    Vertrouwen is een absolute voorwaarde voor jouw klanten om met jou in zee te gaan. Elke businessrelatie lijkt op een bepaalde manier zelfs op een liefdesrelatie. Niemand gaat op de eerste avond meteen met elkaar trouwen. Toch?

    ??????????????????????????????????????????????????????????

    Een vertrouwensband … bouw je op! 

    1. Eerst moeten je potentiele klanten je leren kennen

    2. Dan moeten ze je ook aardig vinden

    3. Dan moeten ze je vertrouwen

    4. En pas als aan deze voorwaarden is voldaan, gaan ze misschien van je kopen.

    Hoe mensen je kunnen leren kennen en je aardig leren vinden is iets voor een volgend blog. Want daar is genoeg over te zeggen. Maar vandaag ga ik in op de meest cruciale en gevoelige factor: ze moeten je vertrouwen.

    7 tips om het vertrouwen van je klanten te winnen

    1. Deel waardevolle informatie met je klanten;

    2. Ga met je klanten in gesprek, stel vragen en luister;

    3. Zet een foto van jezelf op je website;

    4. Spreek over je eigen ervaringen in al je communicatie-uitingen;

    5. Deel de goede – én leer momenten van jezelf;

    6. Kom je afspraken na en zo niet; communiceer dat op tijd;

    7. Deel ervaringen van jouw klanten

    Uiteindelijk gaat er niets gaat boven het delen van de ervaringen van jouw klanten, ofwel de testimonials.

    Testimonials

    Ik gebruik niet vaak het woord referenties, omdat dit me teveel doet denken aan al die inspiratieloze cv’s en referenties die ik nog steeds op Linkedin zie langskomen, zoals:

    “Ondernemer X heeft de opdracht met goed gevolg volbracht.”

    “Ik heb prettig samengewerkt met Ondernemer Y”

    Zeg nou eerlijk. Daar wordt toch niemand warm of koud van! Het geeft wel wat vertrouwen, maar het zegt in feite niet meer dan dat je het niet al te bont hebt gemaakt. Je wilt meer effect en je wilt dat je boodschap ondersteund wordt door de ervaringen van jouw klanten!

    Je kunt jezelf niet kietelen

    Testimonials zijn vergelijkbaar met kietelen. Als jij jezelf kietelt, gebeurt er niet veel. Maar als een ander je kietelt kun je niet stoppen met lachen. Zo werkt het ook met testimonials. Wat een ander over je zegt zet veel meer in beweging.

    Hoe maak je een goede testimonial?

    De sterkste testimonials zijn die je doelgroep erkent in hun pijn en die daar een oplossing voor biedt.

    Wat bedoel ik hiermee? Jouw potentiele klanten zijn op zoek naar oplossingen en vragen zich af of jij de aangewezen persoon bent die daarbij kan helpen.

    Hoe mooi is het als ze in hun zoektocht stuiten op een ervaring van een van jouw klanten die precies dát beschrijft en die jouw klant succesvol heeft getackeld?

    Tips voor het vragen naar een testimonial

    Vraag bij elk positief klantcontact dus naar een testimonial. Hoe meer kwalitatieve testimonials, hoe meer vertrouwen. Je hoeft ze niet allemaal tegelijk te plaatsen, maar ze kunnen van op verschillende momenten van pas komen.

    Hoe ziet een goede testimonial er uit?

    – Vraag je klant duidelijk te maken welk probleem jij hebt geholpen op te lossen;

    – Vraag je klant naar welk effect het op hem persoonlijk heeft gehad, wat heeft het opgeleverd. Hoe sterker de emotie hoe beter.

    – Vraag de klant of je een foto mag plaatsen bij de testimonial (dit voegt veel meer waarde toe!)

    Om er echt uit te krijgen wat je wilt, kun je de klant vragen voor een interview. Jij schrijft zelf vervolgens de testimonial en laat dit door de klant controleren. Zo kun je het verhaal het best afstemmen op jouw doelgroep, zonder dat je afbreuk doet aan de kern van de klantervaring.

    “Your business is like any other relationship: it needs time, love and effort.”

    ***

     



    Wil je vaker mijn artikelen ontvangen? Meld je nu aan voor mijn E-zine met tips en ontvang ook gratis mijn werkboek!
     
    E-mail: *
    Voornaam: *
      * Verplicht
     
    je gegevens worden vertrouwelijk behandeld



    Jouw reactie op De kracht van vertrouwen en testimonials

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    css.php